donderdag 31 juli 2008

Iets met de smaak van bejaardenzweet

Vanavond had ik aardappelpuree, rode kroten en ondefinieerbare vis gedrenkt in een zachtgele saus die al begon te stollen op mijn bord. Dat wat betreft het uiterlijk van het voedsel. De smaak was hetzelfde als gisteren en waarschijnlijk ook morgen. Laat ik zeggen dat het een prima bodem legt voor de dorstige mensch.

Het avondeten wordt bij ons in het kunstenaarspand bezorgd door de Kraal. De Kraal is het enige Hollandse pot afhaalrestaurant in de wijde omtrek van Venlo, zo heb ik me laten vertellen. Deze traditionele afhaal schijnt erg in trek te zijn bij bejaarden. En mijn vermoeden is, maar ik houd niet van kwaadspreken, dus dit is allemaal spielerei, maar mijn vermoeden is dus dat het eten dan ook daadwerkelijk wordt bereid met bejaardenzweet. Ik wilde eerst bejaardenvet opschrijven, maar ik geloof dat geen enkel restaurant, afhaal of niet, zijn eigen klandizie koud maakt.

Daniël Dee

Geen opmerkingen: