donderdag 31 juli 2008

Dag 4

Mo aka Jan is bezig met componeren. Dat lijkt hij altijd te doen, tenzij hij vader voor zijn drie kinderen is of hoofdrolspeler in een Limburgse dialectsoap die nu ook op Nederland twee bij de KRO wordt uitgezonden. Als iedereen nog ligt te maffen, dan zit hij al in alle vroegte achter zijn Apple of Fender Rhodes. Daar gaat hij mee door tot een uur of twee 's nachts. Al wordt hij op een gegeven moment vergezeld door een fles wijn en een joint. Daarna pakt hij een paar uur slaap en begint alles weer van voor af aan. En het swingt ook nog eens. Wat dan weer fijn is, want dan componeert hij tenminste niet voor niets. Een samenwerkingsverband met hem, ook na dit project, lijkt me geweldig.

Vandaag is de eerste dag dat er geen media over de vloer komt. Wat een rust levert dat op in dit huis. Geen regionale of lokale kranten, televisie of radio. Nu snap ik hoe Amy Winehouse zich soms moet voelen. Ik drink ook meer rode wijn dan normaal.

De eerste versie van mijn tekst is in ieder geval klaar. Ik kan het niet beoordelen. Teksten moeten bij mij de tijd krijgen om te rijpen. Pas na verloop van maanden kan ik enigszins bepalen of het iets is. Voor mij zal de avond dus net zo verrassend kunnen worden, als voor elke willekeurige bezoeker.

Tot slot. Voor de mensen die bezorgd zijn om mijn welvaren en gezondheid. Alles is prima. Ik zweet wel iets meer dan normaal vanwege de hitte en ik heb last van mijn reisconstipatie, maar verder alles bij het oude.

Daniël Dee

Geen opmerkingen: