woensdag 27 augustus 2008

Literaire Trotski Quiz (10)


Quiz 9 leidde tot een redelijk aantal inzendingen, maar de goede oplossing zat er niet bij. Het juiste antwoord was: Theun de Vries.

Quiz 10. De opgave:
1. wie schreef onderstaande zinnen; en
2. uit welk oorspronkelijk Nederlandstalig literair werk is deze passage afkomstig?

Nominaties voor ‘de wipkip van de week’

[Uitzenddatum: 34 maart]

1. de wipkip aan het Wielewaalplein
2. de wipkip van speeltuinvereniging Beijum
3. de wipkip te Borculo
4. de wipkip van de familie Koetjebef
5. de wipkip van personeelsvereniging politiebureau Rademarkt
6. de wipkip voor supermarkt Schommel
7. de bolsjewipkip gemodelleerd naar Trotski in themapark Bolsjewiki de Viking
8. de wipkip bij crèche Hummelhemel
9. de wipkip van poelier De Haan voor al uw groene drumsticks
10. de wipkip van Stichting Lekker Dier, belangenvereniging voor liefhebbers van bestialiteit
11. de wipkip naast de afwerkplaats Zuid-Oost
12. de wipkip van restaurant Easy Palace
13. de wipkip van peuterspeelzaal Wippertje Wap
14. de wipkip aan het Van Wildeborgkanaal
15. de wipdrumstick van rotishop Moksi Michael

7 opmerkingen:

coen zei

Stefan Nieuwenhuis

Kortsluiting zei

Half goed.

Anoniem zei

Hee! Dat wou ik ook zeggen. Maar goed dan: én Karel ten Haaf. Als ik me niet vergis uit de bundel "Snackhal Leo"

Kortsluiting zei

Jazeker, da's goed: Die Toffe Gasten. Zaterdag aanstaande vanaf 23.00 uur in de Berenkuil op Noorderzon. Komt allen! Entree E 3,= (of E 5,= inclusief "Snackhal Leo").

Unknown zei

Weet ik een keer het antwoord, ben ik te laat, mooie boel. Ik wilde zeggen Die Toffe Gasten. Echt waar echt waar, maar Marjan had het dus ook al goed! Wel heel toevallig dat wanneer er geen prijzen te vergeven zijn er opeens wel juiste inzendingen te zien zijn...

Kortsluiting zei

Ja, als het geen geld kost willen we wel eenvoudig doen.

coen zei

Ja, als ik de helft eerst voorzeg, dan weten zij het ook.