zondag 24 augustus 2008

35 jaar geleden


Vannacht speelde ik met de Verloofde het Millenniumspel. Omdat we geen spelregelboekje bezitten, doen we dat op een geheel eigen wijze, die zeer vermakelijk is – maar daar gaat het nu niet om, al is het voor onze lezers wellicht aardig om te weten dat één der Kortsluiting-redacteuren een fijn en leerzaam weekend heeft. Tijdens het spel kreeg ik een vraag over boksen, waarop het goede antwoord luidde: Rudy Koopmans. Ik haal echter altijd de twee groten uit mijn jeugd door elkaar, en beantwoordde de vraag foutief met Rudi Lubbers. Volgens de Verloofde was dit idioot, want hoe kon ik nou een bokser verwarren met een ex-premier van niet al te progressieve snit – om het vriendelijk uit te drukken. En de Verloofde gelooft nog steeds niet in het bestaan van de profbokser Rudi Lubbers. Tijd dus, om hem aan de blijkbare vergetelheid te ontrukken; want Rudi Lubbers was niet zomaar een bokser: hij trad in 1973 in de ring tegen Muhammad Ali – en hoewel hij die partij natuurlijk wel verloor, deed hij dat op punten, voorwaar een geweldige prestatie.

1 opmerking:

Leo zei

Als kind zijnde nam Rudy mij altijd mee naar de boks school Jantje Huppen.. Rudy leerde mij de klappen van de zweep.. Nu zie ik jou blog, een artikel over Rudy Koopmans, zet dan eerst een foto van Rudy neer want deze gast op de foto is zeker Rudy niet, misschien n goed idee om een echte foto van hem te plaatsen

Vriendelijke groet
Leo Pafort