zondag 7 februari 2010

K-1: Aerts weer de ring in


Wie een boek schrijft over K-1, die hoort wel eens wat. Zo vernamen wij uit zeer betrouwbare bron, zeg maar uit de bron zelf, dat Peter Aerts op (scoop! primeur!) 3 april weer in actie komt in de ring. Wie zijn tegenstander wordt is nog niet bekend.
Voordat dit gevecht van de held van Kortsluiting-Groningen plaatsvindt, gebeurt er gelukkig nog wel het één en ander op K-1 gebied. Zo verdedigt Badr Hari zijn It’s Showtime World Title Heavy Weight zaterdag aanstaande, 13 februari dus, tegen Mourad Bouzidi. Voor wie wat minder bekend is met de vechtsportwereld: It's showtime hanteert de K-1 rules. Het titelgevecht zal plaatsvinden in Praag, tijdens een gala waar verder ook onder meer Daniël Ghita in actie komt (tegen Dzevad Poturak). Ghita is in de ogen van in ieder geval de helft van de redactie de opvolger van Peter Aerts: zijn meeste tegenstanders gaan eruit op kicks. Dat Ghita zo’n beetje klaar is voor het grote werk bewees hij tijdens de Final Sixteen van vorig jaar, waar hij weliswaar van Sem Schilt verloor, en overduidelijk verloor, maar waar Sem Schilt voor het uitschakelen van Ghita meer tijd nodig had dan voor het winnen van de drie partijen in het finaletoernooi bij elkaar. Daniël Ghita zit trouwens niet stil: op 13 maart vecht hij alweer, dan tegen Attila Karacs in Milaan. Daniël Ghita: Kick on!
En dan, op 3 april, is het dus de beurt aan Peter Aerts, tijdens het waarschijnlijk eerste officiële K-1 toernooi van dit jaar – denken wij, op de site staan nog geen toernooien aangekondigd.

4 opmerkingen:

Stormblast1953 zei

Held van Kortsluiting-Groningen!! Hoor ik dat goed??
Ja,ja. Helden gaan voor alles toch?

Volgende keer graag een echte scoop kerel, want deze was in ''het wereldje'' al een tijdje bekend. Let maar op, hij gaat nog winnen ook!!

Kortsluiting zei

Het kan wel in het wereldje bekend zijn, maar het is volgens mij nog nergens gepubliceerd. Kortom: een scoop.
Of hanteer jij een andere definitie? Dan zie ik die graag tegemoet.

Stormblast1953 zei

Neuhhhhh!! Ik noem het gewoon een verkoop praatje voor jullie, toch ongetwijfeld zeer goed verkopende, boek!! Ik ben zelfs een beetje trots dat ik ook een bijdrage geleverd denk te hebben, aan de invulling van de hoofdstukken.

Trouwens dat hij gaat winnen, is geen scoop van mij maar een heilige overtuiging waar JIJ toch zeker niet onderuit zal kunnen om het te bevestigen.
Het is en blijft tenslotte je Held, die je altijd zal bijstaan en steunen als hij in de buurt is.
Haha, Meer zeg ik niet, maar ''we'' hebben het er nog vaak over.

P.s. Ik heb al knap reclame lopen maken voor dat K-1 produkt van jullie.

Kortsluiting zei

Ik zie het toch vooral als een service aan Aerts-fans, die nu de datum 3 april in de agenda kunnen zetten.
En aan alle andere K-1 fans, die hetzelfde kunnen doen omdat hier (met een slagje om de arm) de datum van een K-1 evenement werd onthuld.

En natuurlijk gaat Aerts winnen. Zoals hij alle partijen dit jaar gaat winnen - al was het alleen maar omdat hij dan sterker staat bij de onderhandelingen eind dit jaar, wanneer zijn meerjarige K-1 contract afloopt.