woensdag 4 november 2009

Een vrouw in scabreuze pose


Typisch Ten Haaf, zo oordeelt op zijn weblog cultuurjournalist (heet dat zo?) Joep van Ruiten, over inhoud en verschijningsvorm van Mijn nieuwe roman.

Zo is het maar net. En dat voor slechts 5 euro.

Nog even voor de goede orde: dat ik een bloemlezing concrete en visuele poëzie samenstelde, is het gevolg van mijn literaire ontwikkeling - en niet de oorzaak ervan. Zieteratuur, zo is dat florilegium getiteld, verschijnt eind januari, aan de vooravond van de gedichtendag.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Gerrit Komrij, over curieuze boeken:

'Blanco boeken zijn er de eeuwen door geweest, met titels als Het Boek van Niets en Herinneringen van een lijder aan geheugenverlies. Onlangs zag ik in een boekhandel een werkje Was spricht gegen Homosexualität? dat geheel uit witte pagina's bestond. De achterflap vermeldde nog fijntjes: ‘derde, geheel herziene en uitgebreide druk.’ Het kostte vijf gulden, wat weer iets heel anders is dan de duizenden die verzamelaars van nul-kunst zich, in ruil voor blanco boeken, afhandig lieten maken door uitgekookte zero-artiesten.

René

Karel ten Haaf zei

Kijk, dat zijn reacties waar je wat aan hebt. Dank.

Stormblast1953 zei

Misschien had de heer J. van Ruiten even op de achterflap gewezen moeten worden! Men verwacht natuurlijk ook een ''bla bla'' in de colofoon aan te treffen, en dat is geenszins het geval. Hier had voor de zorgvuldigheid op gewezen MOETEN worden.

Stormblast1953 zei

Je bent er vrijdag weer niet bij hoorde ik?? Beetje bang voor die grote mannen zeker!!
Kom Karel, ik ben er toch.