maandag 25 maart 2013

Nico

Nico van Geerenstein (foto: Bastiaan Mol)
Het was in augustus 1988 dat ik met goede vriend Bouke naar Rotterdam toog om een stadionconcert van Prince bij te wonen. We misten de laatste trein terug naar Groningen en belandden in café de Zwarte Kat, waar we warm werden opgevangen door lokale nachtbrakers. Eén van hen, Nico, bood ons een slaapplaats aan. Bouke sloeg een juffrouw aan de haak, maar ik ging met Nico mee. Zelden heb ik zoveel gelachen als die nacht, met die man: Nico van Geerenstein. Bekender onder zijn artiestennaam: Misty.

Momenteel schrijf ik een novelle over dat bezoek aan Rotterdam, en tijdens het “onderzoek” ten behoeve van die Natte thee getitelde vertelling kwam ik een documentaire tegen over Nico – die in 2001 overleed, pas 58 jaar oud.

1 opmerking:

Bastiaan-of-Rotterdam zei

Ik heb Nico jarenlang heel goed gekend. Al vanaf de helft van de jaren 70.We ontmoetten elkaar weer ,nadat ik na 19 jaar buitenland weer terug naar Rotterdam kwam en hij vlakbij mij bleek te wonen.Vanaf dat moment kwam hij zeker éénmaal per week bij mij langs om mee te eten en - vooral om - de vele videos van de zijn geliefde oude diva`s te bekijken.Via die videos zag hij veel optredens door die oude sterren en daar kon hij ook dingen van gebruiken voor zijn optredens. Toen hij overleed, heb ik hem , in zijn kist , nog geschminkt voordat de menigte afscheid van hem kon nemen ... Groet, Bastiaan Mol.
ps: de foto die je bovenaan gebruikte, heb ik bij mij in de tuin genomen .