woensdag 9 maart 2011

SMS-interview

op de foto: Anil Dubar

Vooraf

[Redactie Rotterdam:] Ik heb nu vier keer gekeken. Geen twijfel mogelijk: Ghita is de winnaar.

[Redactie Groningen:] Ik 3x. Idem.

[RR:] Wel een bizarre actie van hem in de tweede ronde. Spectaculair en dom.

[RG:] Ik dacht eerst dat hij zwaar aangeslagen was en daarom geen dekking meer had.

[RR:] Ja dat dacht ik ook. Evengoed: zeer gewaagde psychologische oorlogsvoering.

1.

[SMS gestuurd naar Anil Dubar, de trainer van Daniel Ghita, dat wij vinden dat Ghita duidelijk gewonnen heeft van Gerges en of hij dat met ons eens is. En of hij al weet wanneer Ghita weer vecht.]

[Anil Dubar:]
Een schande van de jury vind ik het. Ben ook gelijk heel boos de ring uitgelopen. En heb protest ingediend. Ik denk dat het te maken heeft met z’n Showtime gevecht tegen Ignashov in Rusland in juni (om de It's Showtime wereldtitel zwaargewicht - red.). Zou niet goed zijn als die dan van Ghita nu verliest voor zijn vechtrecord. Ghita vecht 14 mei tegen Slowinsky (Frankrijk), 11 juni Erhan Deniz (Polen). November Peter Graham. En wachten op de K-1.

Enig idee wanneer je (terechte) protest behandeld wordt? En nu maar hopen dat de K-1 dit jaar doorgaat: Ghita gaat winnen. Weet jij hoe K-1 er nu voor staat?

K-1 staat er héééél slecht voor. Aerts krijgt nog 300.000 dollar van 2010 en Overeem 400.000. En Showtimevechters Ghita, Gerges, Spong, Drago, Chahid en Petrosyan krijgen ook nog allemaal geld van de laatste partijen, plus dat ze tientallen miljoenen in het rood staan. Ziet er somber uit.

Mag ik op mijn weblog vermelden dat je protest hebt ingediend? En wat de komende partijen van Daniel zijn?

Graag en dat ik een rematch wil na Ignashov.

Over K-1: is dat openbare info, of moet ik dat voor me houden?

Dat kan je mededelen. Want een hoop mensen die daar vaak komen die weten dat al. Er zijn ook geen toernooien meer. Dus als de Final 16 doorgaat (in sept/okt) worden er 8 wildcards uitgedeeld omdat er geen kwalificatietoernooien zijn. Ze zijn echt op leven na dood de K-1, echt jammer voor de sport(mensen).

2.

[Aan Simon Rutz, directeur van It’s Showtime:]
Ik hoorde van Anil dat hij protest heeft ingediend tegen de uitslag Gerges vs. Ghita. Enig idee wanneer dat protest wordt behandeld?


[Simon Rutz:]
Er is geen protest ingediend.

3.

[Aan Anil Dubar:]
Vreemd: Simon Rutz beweert dat er helemaal geen protest is ingediend. Enig idee hoe dat kan?

Simon was er ook niet bij. Ik heb hem persoonlijk bij Joop Ubeda (de hoofdscheidsrechter -red.) mondeling aangevraagd en Remon Daalder (de manager van Hesdy Gerges - red.) stond er naast en die zei dat het maandag dus schriftelijk gedaan zou worden. Ik ga het even navragen hoe dat zit.

Laat je dat dan nog even weten?

Doe ik. Grt. Anil

Slot

(wordt vervolgd)

Geen opmerkingen: