donderdag 31 januari 2013

Daniël Dee stadsdichter van Rotterdam

Het is vol vreugde dat wij melden (eindelijk een Kortsluiting-primeur die niet met kickboksen van doen heeft): Kortsluiting-Rotterdam aka Daniël Dee is benoemd tot Stadsdichter van Rotterdam voor de periode 2013-2014. Hoera!

Dat hebben we ook weer gehad, tot morgen

Ik moet eerst een scheerapparaat kopen
voordat ik met mijn tronie op de treurbuis verschijn. Stout in de camera kijken.
Kijkers moeten zeer benieuwd zijn en zin hebben in de avond
alsof het hun verjaardag is. Kijkers moeten roepen: Wie is dat?
Kijkers moeten duizelig van me worden. Niet het woord 'twitter' gebruiken
dan gaan kijkers zappen, ik wel. Geen zwart overhemd aantrekken,
dat heeft zo'n boekhoudersuitstraling. Niet aan de kijkcijfers denken.
Niet aan de duur verdiende belastingcenten van kijkers denken.
Vermijd elke vorm van amateurisme. Vertellen in plaats van voorlezen.
Het moet spontaan zijn. Kijkers mogen zich niet vervelen.
Kijkers moeten een aanleiding hebben om mij de hemel in te prijzen.
Of zouden de kijkers liever naakt willen zien? (Ik hoef geen antwoord op deze vraag.)