dinsdag 27 mei 2008

Stoerste vrouw


Rotterdam durft, dat staat buiten kijf. Zo durft ze bijvoorbeeld de stoerste vrouw van de stad aan te wijzen. Althans; we mogen zelf stemmen.

Van mijn uitgever moet ik stemmen op Judith Visser. Mijn verloofde ziet liever dat ik stem op Fleur Kolk. En hoewel mijn hart al decennia het meest uitgaat naar Frederique Spigt, kies ik er toch voor om de lieve vrede in huis te bewaren.

Ik mis overigens de literatoren van Rotterdam. Waarom is er alleen gekozen voor Judith Visser? Waar zijn bijvoorbeeld Bianca Boer, Sanneke van Hassel en Ester Naomi Perquin?

Ach, zoals mister Garrison al zei: ‘Don’t trust anything that bleeds for five days and doesn’t die.’ Daarom, zoals Cartman al zei: ‘I would never let a woman kick my ass. If she tried something, I'd be like, HEY! You get your bitch ass back in the kitchen and make me some pie!’

Maar genoeg flauwiteiten, nu weer verder met de belangrijke zaken des levens: een nieuwe burgemeester. En niet zomaar een burgemeester, maar zó’n burgemeester.
Daniël Dee

4 opmerkingen:

Kortsluiting zei

Vanuit Groningen vraag ik mij af, niet stemgerechtigd: wie is Fleur Kolk? Via de link word ik geen zier wijzer.

Kortsluiting zei

Fleur Kolk is een vriendin van mijn verloofde. Je hebt haar in Worm ontmoet.

Groet
Dee.

Kortsluiting zei

O die! Stoer wichie. Maar wel een beetje raar dat er op die stemwebsite geen informatie over de kandidaten staat. Nu moet de adspirant-kiezer afgaan op enkel een foto, en zo wordt het toch meer een miss-verkiezing - of zie ik dat mis?

Groet terug,
Haaf

Kortsluiting zei

Op de site staat een enkele regel over het hoe en wat van de stoere vrouwen. Ik denk dat ze ervanuit gaan dat iedereen in Rotterdam wel weet met wie ze van doen hebben.

Groet,
Dee.