vrijdag 23 september 2011

Dinges

of hoe Fien ons van Frank Masmeijer redde

Fien was de eerste en enige kandidaat van het volledig herziene spelletjesprogramma Dinges. De NCRV had in al haar wijsheid bedacht bejaarden te gebruiken om een begrip te omschrijven zonder het noemen van de naam van dat begrip.

Voor de gelegenheid werd Frank Masmeijer uit de mottenballen gehaald, de voormalig showmaster die ook wel bekend stond als 'het gebit' omdat hij een lach van oor tot oor had. Masmeijer gaf dolenthousiast het woord 'tafel' aan Fien om te definiëren.

Fien ging gelijk van start: 'Ja, dat doet me denken aan vroeger, toen ik nog een mooie meid was.' Masmeijer glunderde, de regisseur eveneens. Het format leek te werken. De glunder verdween echter even snel als hij opgekomen was.
'Ja, toen neukte ik nog. Neuken, neuken, neuken, dat deden we in die tijd. In bed, maar eigenlijk overal, dus ook op de [PIEP] of er onder of er tegenaan. Het maakte me eigenlijk niet zoveel uit. En met wie eigenlijk ook niet. Ik was niet zo kieskeurig, als ik maar flink te grazen werd genomen. En gelukkig wilden de mannen ook wel. Nu niet meer, hè. Ze vinden me te oud. Maar ik wil heus nog wel. Dus als er iemand is die wil? Ik ben misschien dan wel wat broos, maar zelfs op de [PIEP] moet het nog wel lukken.'

De remake van Dinges is er nooit van gekomen.

Geen opmerkingen: