maandag 9 februari 2009

Het mensbeeld van managers


Er bestaat een samenwerking tussen het NH Groningen Hotel en het Universitair Medisch Centrum Groningen. Regelmatig logeren familieleden van ernstig zieke patiënten (“cliënten”) in het schuin tegenover de hoofdingang van het UMCG gelegen hotel, terwijl gasten van het hotel gratis mogen parkeren in de garage onder het ziekenhuis. Gedurende de nachtdienst behoort het tot de bijkomende taken van de telefonist, om hotelgasten een zogenoemde “gratis uitrijkaart” te overhandigen, in ruil voor een formuliertje. De tekst op bedoeld briefje bevat een treurigmakende hoeveelheid fouten. Ik heb mij enige tijd geleden met een specimen van bedoeld formuliertje vervoegd bij de verantwoordelijk manager (“stafmedewerker hotel en ontvangst”) en haar gewezen op de stupiditeit van de tekst (niet van haar functie). Ze zag geen reden om verbeteringen aan te brengen, ‘want de mensen lezen het toch niet’. Veel leesplezier.

Geen opmerkingen: